onsdag 12 augusti 2009

apelsinskalare


Sitter här och luffar medans älsklingen ligger och nanar. Pratar med Johanna och hon har precis fått en present från Bonniers bokklubb.



Vi fick en likadan förra veckan. Det roliga är att i skolan en gång när vi skulle servera ett långbord .. då kom en man fram till mig med en sådan här och frågade mig va det va. Jag hade ju ingen aning så jag fick gå in i köket och fråga lärarna. De var inte helt säkra men de trodde det va en apelsinskalare. Så jag sa det till till mannen och han höll med om att det var ju rätt logiskt nu när man tänker efter. Men hur ska man kunna veta detta? I brevet man fick från bonniers boklubb stod det ingenstans vad det va för något och min mamma höll på att bli galen för att hon inte kunde komma på vad det va. Haha, det va lite kul när jag sen förklarade för henne att det va en apelsinskalare.

1 kommentarer:

Anonym sa...

hahaahhh :D:DD:D: Det var lite roligt faktisgt ;) pusssssss

Skicka en kommentar